UNDERLINED.’S EDIT VOL. 1

U novoj rubrici underlined.’s Edit svakih nekoliko tjedana ću podijeliti pet stvari koje su mi upale u oko, zavukle se u uho. Bit će raznoliko ali će uvijek imati korijene u glazbi. Rubrika je nastala iz potrebe za dijeljenjem različitih stvari za koje mislim da su dovoljno vrijedne, zanimljive, smiješne (ako je to moguće u mom slučaju) da više ljudi sazna za njih. U svakom underlined.’s Editu će se na kraju nalaziti pjesma koja mi je na repeatu neko vrijeme. U nastavku se nalazi prvih pet odabira.

“HOW LORDE CHANGED POP MUSIC” video

YouTube kanal “Middle 8” sam otkrila u procesu proučavanja Radioheada i tako sam naletjela na ovaj video. Lorde slušam od prvog albuma i fascinantno je koliko se njezin glazbeni utjecaj čuje kod većine mladih glazbenika i glazbenica, a najpoznatiji primjer je Olivia Rodrigo koja je prije godinu i pol izbacivši pjesmu “Driver’s License” postala pop senzacija preko noći ali je uspješno izbjegla status one hit wonder. Osim što je video odlično uređen i strukturiran, korisno je što je narator objasnio kakva se glazba mogla čuti na radiju i MTV-u u trenutku kada je Lorde izbacila “Royals” što je od krucijalne važnosti za razumijevanje njezinog uspjeha i utjecaja.

DUST-TO-DIGITAL TWITTER

Twitter je uz YouTube moja najdraža društvena mreža. Ogromnu količinu stvari sam upravo tamo naučila, a Dust-to-Digital je zaslužan za otkrivanje mnogih glazbenika i glazbenica iz prošlog stoljeća. Svakih nekoliko dana se objavljuju arhivske snimke u zapanjujuće odličnoj audio-vizualnoj kvaliteti. Najveće otkriće računa mi je jazz pijanistica Hazel Scott i njezina izvedba pjesme “Taking A Chance” iz 1943. godine! Vrijedno je napomenuti da Dust-to-Digital ne objavljuje nekoliko videa svakog dana iz vrlo očitih razloga, pa home page neće biti zatrpan što često zna biti razlog pritiska unfollow botuna.

clanak ROBA SHEFFIELDA

Rob Sheffield je jedan od mojih najdražih novinara, ne samo glazbenih nego općenito. On je prvi novinar čiji sam stil primijetila i zapamtila prije nego što sam išta znala o novinarstvu. Njegova knjiga “Love Is A Mixtape” me zarazila slaganjem playlista i naučila me da one ipak nisu najgore zlo ako se ne zloupotrebljavaju (aka slušanje “Motivational Playlist” Spotify playlista koje dođu kao pozadinski zvuk za sređivanje nereda po kući). Njegovi tekstovi su puni humora i glazbenih referenca koje spadaju u kategoriju “ako znaš, znaš”. Sheffield ima sposobnost opisivanja situacije koja kod čitatelja/ice stvara efekt katarze, a u ovom slučaju je taj efekt najjači u zadnjem paragrafu. Također, ne podcjenjuje važnost početka i kraja članka što je definitivno njegov forte i jedan od razloga zašto svaki njegov članak otvorim, pročitam s guštom, pošteno se nasmijem i vrlo često zamislim.

Za cijeli članak klikni ovdje.

“La Vita È Bella” glazbena tema

Prije nekoliko tjedana sam potpuno slučajno na HRT-u 4 naletjela na film “La Vita è Bella” iz 1998. godine. Prvi put sam ga pogledala u osmom razredu na satu hrvatskog jezika i otad ga nisam pogledala, ali mi se urezao u pamćenje. Osim što ima predivnu kinematografiju, kostime i scenarij, glazbena tema koju je skladao talijanski skladatelj Nicola Piovani precizno ocrtava atmosferu filma - sreća na površini s gorčinom i surovom realnosti u srži. Postoji još jedna verzija ovog glazbenog broja koja se nalazi na albumu “Nicola Piovani in Quintetto” koja mi je čak draža jer je ogoljena i samim time još bolnija.

Midnights Tweet

Ovom twittu sam se smijala više nego što bi trebala zbog jako puno teško objašnjivih razloga…

PJESMA KOJA MI JE NA REPEATU neko VRIJEME…

Album “OK Computer” slušam nekoliko mjeseci na repeatu ali nikako nisam stigla uhvatiti dovoljno vremena i koncentracije da poslušam “OK Computer OKNOTOK 1997 2017” verziju s bonus pjesmama koji su izdali povodom 20. godišnjice albuma. Prije nekoliko dana sam navečer sjedila u polumraku i odlučila upaliti “Man Of War”. Od tog dana nije prošao niti dan da ju nisam poslušala barem pet puta dnevno tako da je vjerojatno već svi susjedi znaju napamet i psuju me. U jednom trenutku dok sam je slušala valjda 30. put, palo mi je na pamet kako bi bila odlična glazbena podloga u nekoj dramatičnoj slow motion sekvenci u seriji “Peaky Blinders” jer mi ima Thomas Shelby vibe - možda i stihovi when you come home I'll bake you a cake made of all their eyes pridonose tom subjektivnom dojmu. Tko će ga znati…

Previous
Previous

UNDERLINED.’S EDIT VOL. 2